
Lényegesen kisebb mértékben meszesedik a koszorúere azoknak a holland nőknek, akik sokat kávéznak, mint azoknak, akik nem kedvelik a kávéitalt. A Rotterdami Koszorúér-elmeszesedési Tanulmánynak ezt az új eredményét az érelmeszesedéssel, véralvadással és az erek biológiájával foglalkozó tudományos folyóirat közölte. "Étkezési, életmódi tényezők alapvető szerepet játszanak a koszorúérbetegség kialakulásában" - mondta Johanna M. Geleijnse, a kutatócsoport vezetője. "A kávé fontos része az étkezésnek, mert az egyik legtöbbet fogyasztott, biológiailag hatásos üdítő ital. Ugyanakkor a kávé hatását az érbetegségek megjelenésével kapcsolatban alig vizsgálták" - tette hozzá.